Welke NPS vraag treft zijn doel?
Wij wilden graag weten wat onze klanten van onze diensten vonden. Wij hadden namelijk het idee dat er ergens iets vereerd ging, maar wij wisten niet precies wat het probleem was. De beste manier om hier achter te komen, was door onze mensen te vragen wat er aan de hand was. Ik ben toen gaan kijken of wij een enquête konden opstellen omdat ik dat een goede manier vond om onze klanten te ondervragen. Ik ben toen een hele lijst gaan maken en toen kreeg ik te horen dat ik geheel verkeerd bezig was. Ik moest namelijk een sterke nps vraag stellen, of hooguit twee nps vragen. Het bleek namelijk zo te zijn dat wanneer je een lijst met vragen aan mensen voorlegt, zij daar gelijk zo moe van worden dat je geen enkel antwoord hoeft te verwachten. Ik ben daarom gaan kijken wat een goede nps vraag was of wat twee goede nps vragen waren. Dat was nog niet zo eenvoudig want je moet zorgen dat je op een heel andere manier denkt. Je denkt bij lange enquêtes namelijk in heel lange lijnen en dat is juist niet goed. Je moet zorgen dat je goede nps vragen stelt die zo to the point zijn dat je gelijk goede handvatten krijgt om mee aan de slag te gaan. Het leek mij goed om meer te gaan lezen over hoe ik de juiste nps vraag kon bedenken. Ik heb toen gekeken waar ik moest zijn wanneer ik mij goed wilde inlezen in welke nps vragen ik kon en moest stellen aan de mensen die ik de vragen wilde voorleggen. Ik heb toen gezien dat er op het internet hele discussies gevoerd worden over wat goede nps vragen zijn en wat je moet doen om echt info uit de antwoorden te kunnen krijgen. Ik heb gezien dat ik even naar de site hellocustomer.com moest gaan. Deze site is heel nuttig voor mensen die willen weten hoe je de juiste nps vragen kunt formuleren. Ik heb dan ook de informatie op deze site met heel veel interesse doorgenomen dus ik ben blij dat ik hier op de pagina terecht ben gekomen.
Hier kunt u heel veel info vinden over nps vragen
Ik had niet verwacht dat het uiteindelijk zo eenvoudig zou worden om te achterhalen welke nps vragen ik zou moeten stellen aan onze mensen. Het was namelijk zo dat ik op deze site heel veel mogelijkheden gevonden heb. De mensen die hier de info gepost hebben, hebben veel verstand van zaken en van die ervaring heb ik ook kunnen profiteren. Ik heb de tips over welke nps vraag werkt en welke nps vragen niet werken, goed doorgenomen en ik ben heel blij dat ik dit gevonden heb.
Wilt u meer weten?
Mocht u ook worstelen met welke vragen u kunt gebruiken om uw klanten voor te leggen, dan kunt u altijd even:
- Naar de site hellocustomer.com surfen
- Bekijken wat u hier aan mogelijkheden kunt vinden
- Een keer contact opnemen om te horen wat men voor u kan bekijken
Ik hoop dat u iets aan mijn tip zult hebben.